perjantai 31. heinäkuuta 2020

Klassikkohaaste, koonti



Olen huono lukemaan mitään "suuria" klassikoita, mutta mielestäni seuraavat ovat kyllä kirjaklassikkoja. Sinuhe egyptiläisesn lukeminen tökkää sen pituuteen, liki 40 tuntia! Häräntappoaseessa kompastuin puhekieleen, jne. Mutta tämä koonti koostuu minun näköisistä kirjoista!

Luen paljon Jules Vernen kirjoja ja olen lukenut osan niistä useaankin kertaa, kaikki vähintään kahdesti. Lukuunottamatta kirjaa Hiilikaivos, jota ei ole julkaistu suomeksi kuin kerran, vuonna 1882  ja vasta nyt uudestaan ja minun mielikseni nimenomaan äänikirjana. Sen kuuntelin viime vuoden lopussa, joten en sitä nyt ota mukaan tähän haasteeseen. Tänä vuonna luin neljä Verneä ja selvä klassikko on:


Osallistun sillä kirjalla tähän haasteeseen. Jatkan edelleen Vernejen kuuntelemista ja niistä seuraavana on vuorossa kirja nimeltään Salaliitto.

Kiitos Janelle tämän haasteen emänöinnistä!


6 kommenttia:

  1. Minäkin olen pannut merkille, että Vernen klassikot löytyvät (kirjastostakin!) äänikirjoina. Täytyy pistää kuunteluun, jollei luettua muuten tule. Verne on todella kiehtova kirjailija.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen!
      Elisakirjassa on myös harvinaisuuksia ilmaisina e-kirjoina.

      Poista
  2. Kiitos itsellesi mukana olosta :)

    Puhuttiin just miehen kanssa lapsuuden kirjoista kun hän oli kuullut prinsessa Victorian lukupiiristä, Vickan kuuntelee paljon äänikirjoja kun hällähän on lukivika niin hankaloittaa lukemista. Vickan oli kertonut kuuntelevansa lapsuudessa rakkaita kirjailijoita ja maininnut Astrid Lindgrenin ja Tove Janssonin. Mulla ja miehelläni oli monia samoja mitä on luettu, mutta Jules Verne oli vedenjakaja koska minä en muista lukeneeni Verneä ollenkaan ja osasin nimetäkin vain pari, kun taas mies on lukenut paljon. En edes tiennyt että Verne on kirjoittanut niin paljon kirjoja! Kävinkin sitten äänikirjasovelluksessa tutkailemassa ja sieltähän löytyi vaikka ja mitä. Siinä olisi mulle todellakin sellainen yleissivistyksellinen haaste :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva!! En minäkään ole Verneen tutustunut nouruudessani. Bongasin vain lapseltani Kapteeni Grant -kirjan ja se vei minut mennessään!
      Haasteesta bongasin Rautatielapset -kirja, jota luin lapsena. Se näkyy olevan ilmaisena äänikirjana englanniksi.

      Poista
  3. Minulla on se tunne, että en ole lukenut tätä Vernen kirjaa. Sen sijaan olen nähnyt sen näytelmänä ainakin kaksi kertaa. Hyvä ja vauhdikas tarina. Hyvä valinta tähän haasteeseen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva!
      Minä kuuntelin tämä vuoden puolella yhteensä neljä Verneä, mutta lähinnä tämä niistä on klassikko...

      Poista

Jätähän rohkeasti kommenttisi, ideasi tai muu viestisi.
Yritän vastata kaikkiin kommentteihin.